Általános Szerződési Feltételek
Általános Szerződési Feltételek
A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: „ÁSZF”) a Villamossági Diszkont Kkt. (a továbbiakban: „Szolgáltató”) és a Villamossági Diszkont Kkt. által nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél (a továbbiakban: „Ügyfél”, „Felhasználó”, „Partner”, „Vásárló”) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. (Szolgáltató és Ügyfél a továbbiakban együttesen: „Felek”).
Jelen dokumentum nem kerül iktatása, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik.A webshop működésével, megrendelési és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén az alább megadott elérhetőségeinken rendelkezésre állunk. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető, letölthető és nyomtatható a weboldalon találhatóhttps://villamossagidiszkont.hu/sites/default/files/altalanos_szerzodesi_feltetelek.pdf címről.
1. Általános tudnivalók, a Felek közötti szerződés létrejötte
1.1. Szolgáltató adatai:
Cégnév: |
VILLAMOSSÁGI DISZKONT Műszaki és Villamossági Kereskedelmi és Szolgáltató Közkereseti Társaság |
Székhely és a panaszkezelés helye |
6724 Szeged, Rigó u. 18. |
Cégjegyzékszám: |
06-03-000649 |
Bejegyző Bíróság: |
Szegedi Törvényszék Cégbírósága |
Adószám: |
21616662-2-06 |
Statisztikai számjel: |
21616662-4754-116-06 |
Számlaszám: |
10300002-10657244-49020011 MKB BANK |
Képviseli: |
Ábrahámné Ocskó Éva Ilona ügyvezető |
Telefon: |
+36-70-605-8688 |
Fax: |
+36-62-480-132 |
E-mail cím: |
|
Adatvédelmi nyilvántartási szám: |
NAIH-75630/2014. |
Tárhelyszolgáltató adatai: |
ITC Kft. 6726 Szeged, Fő fasor 52. office@itcltd.hu |
1.2. Az ÁSZF hatálya Szolgáltató weblapján és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki, így jelenÁSZF vonatkozik a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a https://villamossagidiszkont.hu/ weboldalon (a továbbiakban: „Weboldal”, „Webáruház”) található elektronikus piactéren keresztül történik. A Villamossági Diszkont Webáruházban történő vásárlást az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (”Ektv.”) szabályozza, azzal, hogy a jelen ÁSZF-el az Ektv. 5.§ (2) és a 6.§ (1)-(2) bekezdéseiben foglaltak szerinti tájékoztatást megadta a Szolgáltató.
1.3. A Webáruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon. A szerződéskötés magyar nyelven történik.
1.4. A Webáruház szolgáltatásait valamennyi, jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező egyéb szervezet, valamint természetes személy jogosult igénybe venni, amennyiben a Webáruházban érvényesen és sikeresen regisztrálja magát, továbbá magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.
1.5. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint a jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadóak.
1.6. A jelen szabályzat 2018. október 1. napjától visszavonásig hatályos. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt legkésőbb 14 nappal korábban a weboldalon közzéteszi.
1.7. A Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a Weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül. Ez nem vonatkozik a dekorációs elemekre (például: háttér, kosár), ugyanis azoknak GPL licencük van, így szabadon letölthetőek, terjeszthetőek.
1.8. Ügyfélszolgálat: Villamossági Diszkont Kkt. Ügyfélszolgálati iroda
Helye: 6724 Szeged, Rigó u. 18.
Nyitvatartási ideje: (hétfőtől - péntekig: 7.30-16.30, szombaton: 07:30 - 12:00)
Telefon: +36-70-605-8688 (hétfőtől - péntekig)
Telefax: +36-62-480-132 (minden nap 24 órában)
Internet cím: https://villamossagidiszkont.hu/
E-mail: webshop@villamossagidiszkont.hu
2.1. A Webáruházban csak regisztrált felhasználók vásárolhatnak. A főoldal jobb szélén található „Regisztráció” gombra kattintva, az adatlap kitöltésével kerülhet sor a regisztrációra.A sikeres regisztrációról a rendszer e-mailt küld a megadott címre.
2.2. Az Ügyfél a Weboldalon történő regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a Weboldalon közzétett Adatkezelési Tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az adatkezelési tájékoztatóban foglalt adatkezelésekhez hozzájárul.
2.3. A Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha az Ügyfél a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik. A korábban rögzített adatok megváltoztatására bejelentkezés után lehetősége van az Ügyfélnek, amely az aktív megrendelések adatait is érintheti. A Szolgáltatót a regisztrált adatok ügyfél által történő megváltoztatásából eredő kárért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
3. Megvásárolható termékek köre
3.1. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra. Szolgáltató az árváltozás jogát fenntartja a meg nem rendelt termékek esetén. A megrendelt termékek vonatkozásában jelen dokumentumban foglalt kivételek szerint változtathatja csak meg Szolgáltató az árakat (pl. nyilvánvalóan téves 1 vagy 0 Ft-os ár).
3.2. A webshopban a Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek.
3.3. Amennyiben a webshopban található bármely áru minőségével, alapvető tulajdonságával, használatával, használhatóságával kapcsolatban, a weboldalon közölteknél több információra van szüksége, kérjük, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz, melynek adatait, elérhetőségét az 1. pontban találja.
3.4. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, a Szolgáltató a weboldalon teljeskörűen tájékoztatja a Felhasználókat az akció feltételeiről. A kedvezménnyel rendelkező Ügyfelek, a rájuk vonatkozó kedvezményekre természetesen Interneten keresztül történő vásárlás esetén is jogosultak. A termékek mellett a "Kedvezményes ár" oszlopban az aktuális sorengedménnyel csökkentett bruttó ár jelenik meg. A sorengedmény kialakítása és megadása a Szolgáltató kizárólagos joga. Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani sorengedmény rendszerét.
4.1. A Weboldal bal oldali részén található „Termék kategóriák” nevű blokkban választhatja ki a megtekinteni, megrendelni kívánt termék csoportot, rá klikkelve megtekintheti a termék csoportokhoz tartozó alcsoportokat. Az alcsoportok képére nevére klikkelve megtekintheti az alcsoportokban található termékek teljes választékát.
4.2. A kiválasztott termékre klikkelve, megtekintheti a nagyméretű képeket a termékekről, a termék leírását, megadhatja a rendelni kívánt mennyiséget. Ezt követően a „kosárba” nevű ikonra kattintva megrendelheti a terméket, termékeket.
4.3. Vásárláskor körültekintően válassza ki a kívánt terméket, a termék leírások, képek segítséget nyújtanak a termék alaposabb megismerésében, majd a „kosárba” ikonra kattintva bekerül kosarába a megrendelni kívánt tétel. Amennyiben több tételt kíván megrendelni, akkor a kosár tartalmának megjelenését követően térjen vissza a termékek közé és válasszon további terméket.
4.4. Amikor a terméke(ke)t kiválasztotta és kosárba helyezte, a jobb oldalon lévő „Kosár” menüben megjelenik a kosarában lévő termékek listája, mennyisége és bruttó ára. Ebben az esetben lehetősége van még mennyiséget módosítania a „Módosítás” gombra kattintva. Tételt törölni az egyes termék megnevezések végén található kis szemetes kosár ikonra kattintva lehet.
Az Ügyfél a Szolgáltató által biztosított fizetési módról és átvételi lehetőségekről a https://villamossagidiszkont.hu/oldalon a vásárlási folyamat során tájékozódhat.
4.5. A személyes adatainak megadása után a rendelés feladásához nyomja meg a következő gombot és válasszon a fizetési lehetőségek közül.
4.6. Fizetési feltételek: a szállítási mód kiválasztása után a rendszer az alábbi opciókat kínálja fel
4.6.1. Fizetés átvételkor – (utánvétes, készpénzes fizetés a csomagszállítónak, csak kiszállítás esetén)
4.6.2. Előreutalás (személyes átvétel és kiszállítás esetén is igénybe vehető, számla alapján történő előre utalással) A termékek átadására és feladására csak az összeg bankszámlánkra történő beérkezte után van lehetőség.
4.6.3 Online bankkártyás fizetés: a bankkártyás fizetés révén Ön kényelmesen és biztonságosan vásárolhat áruházunkban. A kiválasztott áruk megrendelése után Önt a K&H Bank weblapjára irányítjuk, ahol a Bank által használt, jelenleg legbiztonságosabbnak ítélt, titkosítással lebonyolított tranzakción keresztül fizethet bankkártyájával. Vásárlóinknak csak annyi a dolga, hogy a fizetési mód kiválasztásánál "fizetés bankkártyával" feliratra kattintsanak, majd a K&H Bank fizetési szerverén a kártya számát, lejárati dátumát és háromjegyű biztonsági kódját megadják. A K&H Bank a VISA, VISA Electron, V-Pay, MasterCard, Maestro és JCB típusú kártyákat fogadja el.
A kizárólag elektronikus használatra kibocsátott bankkártyákat csak abban az esetben fogadhatjuk el, amennyiben annak használatát a kártyát kibocsátó bank engedélyezi! Kérjük, érdeklődjön bankjánál, hogy az Ön kártyája felhasználható-e interneten keresztül lebonyolítandó vásárláshoz.
A K&H Bank a sikeres vásárlást követően a tranzakcióról engedélyezési számot bocsát ki, amelyet érdemes felírni vagy az egész oldalt kinyomtatni. Sikertelen tranzakció esetén a K&H Bank hibaüzenetben közli a hiba okát.
Személyes átvételkor üzletünkben lehetősége van bankkártyával is fizetni, ez esetben válassza a Fizetés átvételkor opciót, és a termékek átvételekor jelezze előre az eladónak bankkártyás fizetési szándékát.
4.7. A megrendeléseket Magyarország teljes területén futárszolgálattal szállítjuk ki, de lehetőség van személyes átvételre is.
4.8. A megrendelési folyamat véglegesítése előtt minden esetben vissza tud lépni a megelőző fázisba, ahol a „módosít” gomb segítségével javítani tudja a korábban bevitt adatokat. A kosár tartalmának változtatására a kosár ikonra kattintást követően van lehetőség a „módosít” gomb segítségével. A rendelési folyamat lezárását követően is lehetőség van a megrendelés módosítására legfeljebb 3 munkanapon belül a webshop@villamossagidiszkont.hu címre küldött
e-maillel, amennyiben még nem történt még meg a megrendelt termék Szolgáltató általi átadása a szállítást végző cég részére.
4.9. A megrendelés elküldését követően Ön egy visszaigazoló e-mailt kap a regisztrációnál rögzített címre, amelyben a Szolgáltató tájékoztatja a megrendelt termékekről, illetve a fizetési és szállítási információkról. Amennyiben a visszaigazolás a megrendelésének elküldésétől számított, a megrendelt termékhez igazodó elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül nem érkezik meg, Ön mentesül az ajánlati kötöttség, illetve szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, amennyiben a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó téves e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó szabad tárhely hiánya miatt nem tud üzenetet fogadni.
4.10. A megrendelés állapotát bejelentkezést követően a Fiók->Rendelések menüpontban követheti nyomon a webáruházban.
5. Rendeléssel, szállítással és átvétellel kapcsolatos információk
5.1. A vásárolt áruk lényeges tulajdonságait, jellemzőit, az áruk használatára vonatkozó utasításokat a konkrét árucikk termékoldaláról (a termékkategóriákon belül listázásra kerülő termékeknél a „Részletek” gombra kattintva), illetve a termékhez mellékelt használati utasításból lehet részletesen megismerni. Ha a vásárlás előtt az áruval kapcsolatban kérdése merülne fel, ügyfélszolgálatunk az 1. pontban megadott elérhetőségeken készséggel áll rendelkezésére. Az általunk forgalmazott termék – ahol ezt a jogszabályok előírják – használati utasítását az áruhoz mellékeljük. Ha véletlenül nem kapná kézhez az áruval együtt a kötelező használati utasítást, azt azonnal – mielőtt az árut használatba veszi – jelezze Ügyfélszolgálatunknál és pótoljuk.
5.2. A meghatározott időpontra, órára történő kiszállítást nem áll módunkban vállalni. Minden megrendelés esetén - a rendelés összegétől függetlenül - a fuvardíjat az Ügyfél viseli oly módon, hogy aszámlán feltüntetésre kerül. A kiszállítási díjakról a https://villamossagidiszkont.hu/oldalon a vásárlási folyamat során tájékozódhat.Nagyobb mennyiség, futárszolgálaton keresztül nehezen, vagy nem szállítható áru esetén egyéb helyszínre, a saját szállítóeszközzel történő kiszállítás egyedi megegyezés tárgyát képezi. Ilyen esetekben keresse mindig a Webáruház ügyfélszolgálatát. Ha egy Partnertől azonos napon (legkésőbb délután 12 óráig) több megrendelés is érkezik, ezek a házhozszállítás díja szempontjából egyben kerülnek figyelembevételre. A hétfőtől csütörtökig, munkanapokon délután 12 óráig leadott rendelések, amennyiben raktáron lévő termékek, és azt az Ügyfélszolgálat is visszaigazolta jelen ÁSZF 4.8. pontja szerint, másnap kiszállításra kerülnek. Pénteki napon délután 12 óra után, ünnepnapokon, hétvégén leadott rendelések feldolgozása és visszaigazolása csak a következő feltüntetett munkanapon történik meg. Az esetleges ünnepi nyitvatartást a Szolgáltató jól látható módon feltünteti a Webáruházban. Ezekben az esetekben is lehetőség van rendelés leadására, de a feldolgozás és a visszaigazolás csak a feltüntetett első munkanapon történik meg. Az ügyfélszolgálat ezekben az időpontokban csak e-mailen érhető el, válaszolni csak a feltüntetett első munkanapon tudunk. Ezekben az esetekben a rendszer automatikusan visszaigazolja az üzenet fogadását, és válasz üzenetben közli a várható válaszadás lehetséges időpontját. Ingyenes, személyes átvételre a Villamossági Diszkont üzletében, (6724 Szeged, Rigó u. 18.) nyitvatartási időben van lehetőség, de az előző nap délután 3 óráig leadott webes rendeléseket (és raktáron lévő termékeket) személyes átvételre csak reggel 8 órától tudjuk átadni. Személyes átvételre szombati napokon is lehetőség van nyitvatartási időben. Személyes átvétel esetén az üzletben jelezze az eladó felé, hogy webes rendelésért jött.
5.3. A Weboldalról megrendelhető termékek árai változtatásának jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a Webáruházban való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt és készleten lévő termékek vételárát nem befolyásolja. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Partner elállhat vásárlási szándékától. A „rendelésre” státuszú termékek esetén a Webáruházban szereplő árak tájékoztató jellegűnek tekintendők. Azokban az estekben, ha egy termékből nem áll rendelkezésre a kért mennyiség, a rendszer felajánlja rendelésre felvenni a fennmaradó mennyiséget. Ezek a mennyiségek a kosárban pirossal kiemelve külön oszlopban szerepelnek. Ez esetben a fizetendő összeg csak a készletről elérhető mennyiségre vonatkozik. A fennmaradó mennyiség szállítási határideje és átadási ára egyeztetés tárgyát képezi. A fennmaradó mennyiségtől a Partner elállhat az egyeztetést követően, vagy ha írásban korábban azt jelzi a Szállító felé.
5.4. A megrendelést a Szolgáltató csak regisztrált Partnertől és csak akkor fogadja el, ha a Partner a megrendeléshez szükséges valamennyi mezőt maradéktalanul kitölti. (Ha a Partner valamely mezőt hibásan vagy hiányosan tölt ki, hibaüzenetet kap a Szolgáltatótól.) A Szolgáltatót a Partner által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. (lásd ÁSZF 2.3. pontja)
5.5. A Partner a megrendelés feladásával kijelenti, hogy a jelen Általános Szerződési Feltételeket elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el.
5.6. Saját raktáron nem szereplő termékek vagy mennyiségek esetén, az ügyfélszolgálat által szóban, de mindenkor írásban is visszaigazolt szállítási határidő és ár elfogadását kérjük visszaigazolni. A rendelést csak ebben az esetben áll módunkban véglegesnek tekinteni. Vis major, mint például háborús események, természeti katasztrófa, sztrájk, üzemzavar, hatósági intézkedések, foglalás, vágányzár, beszállítók okozta termeléskiesés bekövetkezése esetén a Szolgáltató mentesül a szállítási kötelezettség és a szerződés szerinti szállítási határidő betartása alól. Ilyen esetben mindent elkövetünk, hogy a szállítást a lehető legrövidebb időn belül folytatni tudjuk.
6. A megrendelések feldolgozása és a teljesítés
6.1. A megrendelések feldolgozása munkanapokon 16 óráig történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton értesít, amikor feladta a rendelést. Amennyiben az Ügyfél olyan terméket rendel, amely nincs készleten, a Szolgáltató ügyfélszolgálata telefonon közli, mikorra tudja beszerezni a terméket.
6.2. A Webáruházban kiválasztott és megrendelt terméket a Szolgáltató a Partnernek e-mailben küldött rendelési visszaigazolásban szereplő időpontban (napon) szállítja ki a Partner által a megrendelés során jelzett szállítási címre (lásd 5.2 pont). A megrendelt terméket az Ügyfél előzetes jelzés (e-mail vagy telefon) alapján - személyesen is átveheti a Szolgáltató székhelyén (6724 Szeged, Rigó utca 18.). Amennyiben a megrendelt árut Szolgáltató szállítja ki az Ügyfél részére, az esetben a kárveszélyviselés az Ügyfél telephelyén, vagy az általa meghatározott átadási helyen az áru átadásával száll át az Ügyfélre. Az áru rakodása mindenkor annak a félnek a veszélyére történik, aki, vagy akinek a megbízásából a fuvarozó az áru rakodását végzi. Amennyiben az árut Ügyfél szállítja, az esetben a kárveszély az árunak az Ügyfél fuvareszközére történő felrakásával száll át, amennyiben a felrakást a Szolgáltató végzi. Abban az esetben, ha az Ügyfél, vagy annak megbízottja rakja fel az árut a fuvareszközre, akkor a kárveszély az áru az Ügyfélnek történő átadásával száll át, Szolgáltató székhelyén.
6.3. Szolgáltató a munkanapon délután 12 óráig megrendelt és saját raktárán lévő árut a következő munkanapon reggel 8 és délután 17 óra között házhoz szállítja saját szállítóeszközzel vagy szállítmányozó cég igénybevételével. (lásd 5.2. pont) Meghatározott időpontra (órára) történő kiszállítást a Szolgáltatónak nem áll módjában vállalni. A jelen pontban írt szállítási határidők kizárólag tájékoztató jellegűek, a Szolgáltatót nem kötelezik. Az Ügyfél köteles az áru átvételére a megrendelés visszaigazolásában jelzett vagy a Szolgáltató Ügyfélszolgálatával egyeztetett időben. Amennyiben Ügyfél az általa megrendelt áru(ka)t nem veszi át a szállítás időpontjában, az esetben Szolgáltató jogosult a megrendelt árut harmadik személy számára értékesíteni, illetve a szerződésszegésből eredő kárát érvényesíteni.
6.4. Amennyiben a várható szállítási időpont meghaladja a megadott szállítási határidőt vagy napot, akkor telefonon vagy e-mailben az Ügyfelet tájékoztatjuk.
6.5. A Webáruházban megrendelt termékeket (szolgáltatásokat) a Szolgáltató az Ügyfélnek az e-mailben küldött rendelési visszaigazolásban szereplő helyszínen teljesíti.
6.6. Az Ügyfél termékmegrendelés esetén köteles a kiszállítás időpontjában a csomagot ellenőrizni, annak külsőleg sértetlenségéről meggyőződni és az átvételi elismervényt aláírni. Amennyiben külsérelmi nyomok nem találhatók a csomagon, a futárszolgálat alkalmazottja nem kötelezhető tételes átvételre, kivéve, ha a fuvarlevélen feltüntetésre került ez a szolgáltatás. (Alapvető esetben nem ilyen formában történik a kiszállítás). Amennyiben az Ügyfél bármilyen sérülést tapasztalna a csomagon külsőleg, a szállítmányozó cég alkalmazottja az Ügyfél kifejezett kérésére köteles tételesen átadni az árut és a helyszínen jegyzőkönyvet felvenni az esetleges sérülésekről. Az így keletkezett károkért a szállítmányozót terheli a felelősség, de csak a jegyzőkönyv felvétele mellett indítható meg a kártérítési igény. Amennyiben az Ügyfél figyelmetlenségéből eredően elmarad a tételes átadás és a jegyzőkönyv felvétele (nem jelzi a csomag külső sérülését a szállítmányozó felé az átadás időpontjában), utólagosan hiányosságokra, sérülésekre vonatkozó reklamációt a Szolgáltatónak nem áll módjában elfogadni. A szállítmányozónak csak az átadás időpontjában áll módjában elfogadni a csomag sérülésére vonatkozó reklamációt. Utólagos reklamációra nincs lehetőség. Kérjük amennyiben az átadáskor bármilyen nézeteltérés alakul ki a vásárló és a csomagot kézbesítő futárcég alkalmazottja között, hívják ügyfélszolgálatunkat a helyzet rendezése érdekében. Kérjük a csomag átvételekor vessék össze a számlán található és a csomagban található tételeket és mennyiségüket. Bármi nemű eltérés esetén hívják ügyfélszolgálatunkat.
7. Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás
Szolgáltató hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Ez esetben az Ügyfél A Polgári törvénykönyv XXIV. Fejezete (Hibás teljesítés) szerint jogosult igényét érvényesíteni mely szerint nem fogyasztó Ügyfél kellékszavatossági igénnyel érhet a teljesítéstől számított 1 éven belül. Fogyasztónak minősülő Partnerek részére a következő tájékoztatást adjuk a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendeletnek megfelelően:
7.1. Kellékszavatosság
A Vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet.
A Vásárló – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet.
- A Vásárló kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha az általa választott igény teljesítése lehetetlen vagy az a Szolgáltatónak – más kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát.
- Ha a Vásárló a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a szerződéstől elállhat, ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, vagy megfelelő határidőn belül a Vásárló érdekeit kímélve nem tudja elvégezni, vagy ha a Vásárlónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
A Vásárló a hibát a Szolgáltató költségére nem javíthatja ki, illetve mással nem javíttathatja ki.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Ha a Vásárló hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, a Szolgáltatót terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.
A Vásárló akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy a szerződéstől elállni, ha
- a Szolgáltató nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy nem megfelelő határidőn belül végezte el, vagy a Szolgáltató megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;
- ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a Szolgáltató megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;
- a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá;
- a Szolgáltató nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a Szolgáltató észszerű határidőn belül vagy a Vásárlónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.
A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a Vásárló által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Vásárló érdekeit kímélve kell elvégezni.
Kicserélés vagy elállás esetén a Vásárló nem köteles megtéríteni a terméknek azt az értékcsökkenését, amely a rendeltetésszerű használat következménye.
Ha a Vásárló a termék meghibásodása miatt a vásárlástól számított 3 (három) munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
Ha a Vásárló az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy
- a Vásárlónak a Szolgáltató költségére vissza kell küldenie a Szolgáltatónak az érintett árut; és
- a Szolgáltatónak haladéktalanul vissza kell térítenie a Vásárló részére az érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.
A Vásárló választott kellékszavatossági jogáról egy másikra áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vásárló viseli, kivéve, ha az áttérés indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 (kettő) hónapon belül a Szolgáltatóval közölni.
A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vásárló igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már a Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
A Vásárló a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait nem érvényesítheti.
A kellékszavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik.
7.2. Termékszavatosság
Ingó dolog (termék) hibája esetén a Vásárló – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként a Vevő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét a Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti, e határidő elteltével a Vásárló ezt a jogosultságát elveszti.
A Vásárló termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. Termékszavatossági igény érvényesítése esetén a termék hibáját a Vásárlónak kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
A Vásárló ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, ugyanakkor termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval (forgalmazóval) szemben érvényesítheti.
7.3. Jótállás
A Szolgáltatót hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján és a kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek körének meghatározásáról szóló 10/2024. (VI. 28.) IM rendelet1. mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkek tekintetében jótállási kötelezettség terheli. A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
A jótállás időtartama
- 10.000 forintot elérő, de 250.000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
- 250.000 forint eladási ár felett három év.
A jótállási határidő a termék Ügyfél részére történő átadása napjával kezdődik.
Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Ügyfél részére való átadását követően lépett fel, így különösen, ha a hibát
- szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a Szolgáltató, vagy annak megbízottja végezte el, illetve, ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza),
- rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
- helytelen tárolás, helytelen kezelés, átalakítás, rongálás,
- elemi kár, természeti csapás, külső hatás következtében bekövetkező rongálódás, vagy egyéb a vásárlás után keletkezett esemény/körülmény okozta.
Az Ügyfél jótállás alapján – választása szerint – az alábbi igényeket érvényesítheti a Szolgáltatóval szemben.
- Az Ügyfél kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha az általa választott igény teljesítése lehetetlen vagy az a Szolgáltatónak – más jótállási igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát.
- Ha az Ügyfél a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a szerződéstől elállhat, ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, vagy megfelelő határidőn belül a Felhasználó érdekeit kímélve nem tudja elvégezni, vagy ha az Ügyfélnek a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
Az Ügyfél a hibát a Szolgáltató költségére nem javíthatja ki, illetve mással nem javíttathatja ki.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Az Ügyfél akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy a szerződéstől elállni, ha
- a Szolgáltató nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy nem megfelelő határidőn belül végezte el, vagy a Szolgáltató megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;
- ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a Szolgáltató megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;
- a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá;
- a Szolgáltató nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a Szolgáltató észszerű határidőn belül vagy az Ügyfélnek okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.
A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a Felhasználó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Felhasználó érdekeit kímélve kell elvégezni.
Kicserélés vagy elállás esetén az Ügyfél nem köteles megtéríteni a terméknek azt az értékcsökkenését, amely a rendeltetésszerű használat következménye.
Ha a Felhasználó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól számított 3 (három) munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
Ha az Ügyfél az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy
- a Felhasználónak a Szolgáltató költségére vissza kell küldenie a Szolgáltatónak az érintett árut; és
- a Szolgáltatónak haladéktalanul vissza kell térítenie az Ügyfél részére az érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.
A Felhasználó választott jótállási jogáról egy másikra áttérhet, az áttérés költségét azonban az Ügyfél viseli, kivéve, ha az áttérés indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
A Felhasználó a jótállásból eredő jogait a jótállási jeggyel érvényesítheti, ugyanakkor a jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy Felhasználó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. A jótállási jegy rendelkezésre bocsátásának elmaradása esetén az Ügyfél a szerződés megkötését az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlával vagy nyugtával (a továbbiakban együtt: számla) – bizonyíthatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal (számlával) érvényesíthetők.
Az Ügyfél a kijavítás iránti igényét választása szerint a Szolgáltató székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a Szolgáltató által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is bejelentheti.
Ha a termék gyártója az áru tekintetében meghatározott időtartamra a tartósságra vonatkozó jótállást nyújt, az Ügyfél közvetlenül a gyártótól is követelheti a tartósságra vonatkozó jótállás teljes időtartama alatt, hogy az áru hibáját javítsa ki, vagy az árut cserélje ki, a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályok szerint.
Amennyiben a termékhez adott jótállási nyilatkozatban foglalt feltételek a Felhasználóra nézve kevésbé kedvezőek, mint a kapcsolódó reklámok szerinti feltételek, akkor a jótállásra kötelezett a kapcsolódó reklámokban foglalt jótállásra vonatkozó feltételek szerint felel a hibás teljesítésért, kivéve, ha a szerződés megkötése előtt a kapcsolódó reklámokat a jótállási nyilatkozatban foglalt feltétellel azonos vagy hasonló tartalommal helyesbítették.
Kijavítás iránti igény teljesítésekor a Szolgáltatónak a jótállási jegyen vagy ahhoz csatoltan fel kell tüntetnie:
- a kijavítás iránti igény bejelentésének és a kijavításra történő átvételnek az időpontját,
- a hiba okát és a kijavítás módját, továbbá
- a termék a Felhasználó részére történő visszaadásának időpontját.
Kicserélés iránti igény teljesítésekor a Szolgáltatónak a jótállási jegyen fel kell tüntetnie a kicserélés tényét és időpontját.
Ha a jótállás időtartama alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a Szolgáltató részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, az Ügyfél eltérő rendelkezése hiányában a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket 8 (nyolc) napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles az Ügyfél által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton (számlán) feltüntetett vételárat 8 (nyolc) napon belül a Felhasználó részére visszatéríteni.
Ha a jótállás időtartama alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik – az Ügyfél eltérő rendelkezése hiányában – a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket 8 (nyolc) napon belül kicserélni.
Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a Felhasználó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton (számlán) feltüntetett vételárat 8 (nyolc) napon belül a Felhasználó részére visszatéríteni.
Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény Szolgáltatóval való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, - az Ügyfél eltérő rendelkezése hiányában – a Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő 8 (nyolc) napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a Felhasználó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton (számlán) feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő 8 (nyolc) napon belül a Felhasználó részére visszatéríteni.
Az Ügyfél ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, ugyanakkor a Felhasználót a jótállásból fakadó jogok a 7.1. és a 7.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik.
Fogyasztónak minősülő Partnerek részére a következő tájékoztatást adjuk a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendeletnek megfelelően:
8.1. Elállási jog
8.1.1. Ön 14 napon belül jogosult indoklás nélkül elállni a szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön jogosult 14 napon belül indoklás nélkül felmondani a szerződést.
8.1.2. Az elállási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
8.1.3. Ha Ön elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (akár postán, akár telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címekre: (postacím: 6724 Szeged, Rigó u. 18., fax: +36-62-480-132, e-mail: webshop@villamossagidiszkont.hu). Ebből a célból felhasználhatja az oldalunkon található elállási nyilatkozat mintát is (https://villamossagidiszkont.hu/sites/default/files/elallas.pdf) vagy benyújthatja az elállási szándékát egyértelműen kifejező egyéb nyilatkozatát is elektronikus formában. Ha Ön emellett dönt, az elállás megérkezését tartós adathordozón (például elektronikus levélben) haladéktalanul visszaigazoljuk Önnek.
8.1.4. Ön határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a 8.1.1. pontban megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Fogyasztó a szerződés megkötésének napjától a termék átvételének napjáig is gyakorolhatja elállási jogát.
8.1.5. Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérőidőpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagydarabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darabkézhezvételtől számított 14 napon belül élhet Ön az elállási joggal.
8.2. Az elállás joghatásai
8.2.1. Ha Ön eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott). A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.Részleges elállás esetén a visszatérített összeg és a Szolgáltató által kiállított helyesbítő számlán szereplő ellenérték között kerekítésből adódóan +/- 1 forint eltérés lehetséges.
8.2.2. A terméket vissza tudja hozni az üzletünkbe a Rigó utca 18-as szám alá, és itt visszakapja a termék árát.Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli.
8.2.3. Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
9.1. Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
9.2. Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
9.3. Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
9.4. Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni. Felhasználó és a Szolgáltató a jelen Szabályzat hatálya alá tartozó, megegyezéssel 30 (harminc) naptári nap alatt nem rendezhető esetleges jogvitákra nézve kikötik a Szegedi Járásbíróság, illetve a hatásköri szabályok figyelembevételével a Szegedi Törvényszék kizárólagos illetékességét.
9.5. A Weboldalon való vásárlás feltételezi a Felhasználó részéről az Internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását.
9.6. A Szolgáltató nem felelős semmilyen kárért, amely a Weboldalra való csatlakozás miatt következett be. A Felhasználót terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége. A weboldalon feltüntetett árak, képek, leírások, műszaki adatok kizárólag tájékoztató jellegűek a termék szélesebb körű megismerésére szolgál. Webáruházunkban történő vásárlás esetén elsősorban azt feltételezzük, hogy vevőnk az általa kiválasztott terméket már ismeri és az interneten keresztül történő megrendelés esetén a kiválasztott termék megrendelésével időt, pénzt és fáradságot takarít meg. Az oldalon lévő esetleges hibákért, elírásokért felelősséget nem vállalunk! Hiba, elírás esetén a gyártó, illetve a beszállító adatai érvényesek. Utóbbi esetben kezdeményezzük a kapcsolatfelvételt, szükség esetén töröljük megrendelését.
9.7. Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a jelen ÁSZF bármely rendelkezését a Felhasználók előzetes értesítése mellett egyoldalúan módosítsa. A módosítás hatályba lépését követően a Felhasználó a szolgáltatás használatával ráutaló magatartással elfogadja a módosított tájékoztatóban foglaltakat. Az esetleges módosítás a Webáruházban való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A már leadott megrendelésekre a leadáskori ÁSZF irányadó.
9.8. Amennyiben az ÁSZF valamely rendelkezése vagy rendelkezésének egy része érvénytelen vagy végrehajthatatlan, úgy az nem érinti az ÁSZF többi részének érvényességét. Felek ezúton kötelezik magukat, hogy ebben az esetben az érvénytelen vagy végrehajthatatlan rendelkezést olyan érvényes vagy végrehajtható rendelkezéssel helyettesítik, amely a lehető legjobban megfelel a helyettesítendő rendelkezés szellemének és céljának.
9.9. Jelen ÁSZF a fentebb körülírt ügyleti célt szolgáló egységes akaratnyilatkozatot képez, éppen ezért pontokra bontása, illetve alcímekkel történt ellátása kizárólag az olvasás és a hivatkozás kényelmét szolgálja, azonban semmilyen módon sincs kihatással tartalmára, értelmezésére, alkalmazására, illetve bármely Fél jelen megállapodással elérni kívánt ügyleti céljára, ennél fogva ilyen hatállyal vagy céllal nem értelmezhető, illetve hivatkozható.
9.10. Kérjük, hogy csak akkor vásároljon Terméket a Webáruházból amennyiben egyetért a fentiekkel.
9.11. Felek vitás ügyeiket elsődlegesen békés úton rendezik. Felhasználó és a Szolgáltató a jelen Szabályzat hatálya alá tartozó jogvitákra nézve kikötik a Szegedi Járásbíróság kizárólagos illetékességét.
10.1. Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben a fogyasztónak minősülő Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti e-mail címen, szóban vagy levél útján is közölheti.
10.2. Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak. Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.
10.3. Az írásbeli panaszt az webáruházunk 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A válasz másolati példányát 3 évig megőrzi, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
10.4. Amennyiben nem ért egyet a panaszkezelés eredményével a hatályos jogszabályok értelmében a következő tájékoztatót nyújtjuk fogyasztónak minősülő Partnereink részére:
A Fgytv. 45/A. § (1)-(3) bekezdéseiben, valamint a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet alapján általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal jár el: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok
A Fogyasztónak a panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:
Békéltető testület neve |
Békéltető testület székhelye, címe: |
Illetékességi terület |
Budapesti Békéltető Testület |
Budapest Budapesti Békéltető Testület Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.Telefonszáma: (1) 488-2131 Fax száma: (1) 488-2186 Elnök: Dr. Inzelt Éva Veronika Honlap cím: https://bekeltet.bkik.hu/ E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu |
Budapest |
Baranya Vármegyei Békéltető Testület |
Pécs Baranya Vármegyei Békéltető Testület Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36. Telefonszáma: (72) 507-154; (20) 283-3422 Fax száma: (72) 507-152 Elnök: Dr. Bércesi Ferenc Honlap cím: www.baranyabekeltetes.hu E-mail cím: info@baranyabekeltetes.hu kerelem@baranyabekeltetes.hu |
Baranya vármegye
Somogy vármegye
Tolna vármegye |
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület |
Miskolc Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. Telefonszáma: (46) 501-091 (új ügyek); 501-871 (folyamatban lévő ügyek) Elnök: Dr. Tulipán Péter Honlap cím: www.bekeltetes.borsodmegye.hu E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu |
Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye
Heves vármegye
Nógrád vármegye |
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület |
Szeged Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék Fax száma: (62) 426-149 Elnök: Dr. Horváth Károly Honlap cím: www.bekeltetes-csongrad.hu E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu |
Békés vármegye
Bács-Kiskun vármegye
Csongrád-Csanád vármegye |
Fejér Vármegyei Békéltető Testület |
Székesfehérvár Fejér Vármegyei Békéltető Testület Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6. Telefonszáma: (22) 510-310 Fax száma: (22) 510-312 Elnök: Dr. Vári Kovács József Honlap cím: www.bekeltetesfejer.hu E-mail cím: bekeltetes@fmkik.hu; fmkik@fmkik.hu |
Fejér vármegye
Komárom-Esztergom vármegye
Veszprém vármegye |
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület |
Győr Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a. Telefonszáma: (96) 520-217 Elnök: Dr. Bagoly Beáta Honlap cím: https://gymsmkik.hu/bekelteto E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu |
Győr-Moson-Sopron vármegye
Vas vármegye
Zala vármegye |
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület |
Debrecen Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület Székhelye: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10. Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15. Telefonszáma: (52) 500-710; (52) 500-745 Fax száma: (52) 500-720 Elnök: Dr. Hajnal Zsolt Honlap cím: https://www.hbmbekeltetes.hu E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu |
Jász-Nagykun-Szolnok vármegye
Hajdú-Bihar vármegye
Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye |
Pest Vármegyei Békéltető Testület |
Budapest Pest Vármegyei Békéltető Testület Székhelye: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2. Telefonszáma: +36 1 792 7881 Elnök: Dr. Koncz Pál Honlap cím: www.pestmegyeibekelteto.hu; www.panaszrendezes.hu E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu |
Pest Vármegye |
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
A békéltetői testületi eljárásban, egyezség hiányában a tanács az ügy érdemében
a) kötelezést tartalmazó határozatot hoz, ha
aa) a kérelem megalapozott, és a vállalkozás – a békéltető testületnél vagy a kamaránál nyilvántartott, illetve kereskedelmi kommunikációjában közölt – a 36/C. § szerinti általános alávetési nyilatkozatában, az eljárás kezdetekor vagy legkésőbb a döntés meghozataláig nyilatkozatában a békéltető testület döntését magára nézve kötelezőként elismerte, vagy
ab) a vállalkozás alávetési nyilatkozatot nem tett, de a kérelem megalapozott és a fogyasztó érvényesíteni kívánt igénye – sem a kérelemben, sem a kötelezést tartalmazó határozat meghozatalakor – nem haladja meg a kétszázezer forintot, vagy
b) ajánlást tesz, ha a kérelem megalapozott, azonban a vállalkozás az eljárás kezdetekor úgy nyilatkozott, hogy a tanács döntését kötelezésként nem ismeri el, illetve, ha a tanács döntésének elismeréséről egyáltalán nem nyilatkozott.
Online adásvételi és szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogviták esetén az eljárásra kizárólagos illetékességgel a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület rendelkezik.
Fogyasztói panasz esetén igénybe vehető az Uniós online vitarendezési platform is, mely egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság weboldalán. Az online felület a következő címen érhető el: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU
Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti vármegyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
Végső esetben a fogyasztó az illetékes bírósághoz is fordulhat, ahol panasznapon akár tollba is mondhatja keresetét. Az okirati bizonyítékok csatolása ekkor is elengedhetetlen.A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:
- az eljáró bíróságot;
- a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;
- az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;
- azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;
- a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet,
A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát, amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.
11.1. Webáruházunk GDPR kompatibilisen működik, ennek részleteiről szóló adatkezelési tájékoztató a következő címen érhetőel:https://villamossagidiszkont.hu/sites/default/files/adatvedelmi_tajekoztato.pdf
12.1. Azzal, hogy Ön belép a https://villamossagidiszkont.hu/ oldalra, elfogadja az alábbi feltételeket, még abban az esetben is, ha nem regisztrált felhasználója, vagy megrendelője a webáruháznak és a honlapnak.
12.2. A Villamossági Diszkont Kkt. fenntart minden, a weboldal bármely részének bármilyen módszerrel, technikával történő másolásával és terjesztésével kapcsolatos jogot. A weboldalhoz tartozó oldalak tartalmát és kialakítását nemzetközi és magyar törvények védik.
12.3. Előzetes írásos hozzájárulás nélkül tilos a weboldal egészének vagy részeinek (szöveg, grafika, fotó, audio- vagy videoanyag, adatszerkezet, struktúra, eljárás, program stb.) feldolgozása és értékesítése. A weboldal tartalmának egyes részeit - kizárólag saját felhasználás céljából - merevlemezére mentheti vagy kinyomtathatja, de ebben az esetben sem jogosult a lap így többszörözött részének további felhasználására, terjesztésére, adatbázisban történő tárolására, letölthetővé tételére, kereskedelmi forgalomba hozatalára. A weboldalon található dekorációs elemekre (például háttér, kosár) GPL licenc vonatkozik.
12.4. A Villamossági Diszkont Kkt. oldalai teljes egészében szerzői jogvédelem alatt állnak, azokból bármely részt kivágni, a megcsonkított részt pedig nyilvánossághoz bármely módon újraközvetíteni tilos. A weboldalon található dekorációs elemekre (például háttér, kosár) GPL licenc vonatkozik.
12.5. A jogosulatlan felhasználás büntető- és polgári jogi következményeket von maga után. A Villamossági Diszkont Kkt. követelheti a jogsértés abbahagyását és kárának megtérítését.
12.6. Az itt közölt képeket a termékek gyártói vagy tervezői biztosították a Villamossági Diszkont Kkt. számára. A Villamossági Diszkont Kkt. pontos és hiteles információk közlésére törekszik, de a tájékoztatásból fakadó esetleges károkért felelősséget nem vállal.
Jelen Általános Szerződési Feltételek dokumentum nyomtatóbarát letöltéséhez és megtekintéséhez kérjük kattintson ide.
Szeged,2024. augusztus 16. napja
VILLAMOSSÁGI DISZKONT Műszaki és Villamossági Kereskedelmi és Szolgáltató Közkereseti Társaság